Follow Kőeccerű on Instagram

Olajok és zsírok - 3 érv az eccerűség mellett

napraforgó olaj

A sertés zsírt az egészségtudatosak tűzzel-vassal irtják a táplálkozásunkból, a napraforgó olaj ma már uncsi. Az olívaolaj "egészséges", de az igazán egészség tudatosak kókuszolajat, kókuszzsírt vesznek. Ne legyen mégsem bűntudatod, ha nem a drága kókuszzsírt veszed le a polcról a bioboltban! Itt van három érv, hogy miért:

  1. A telített zsírok a szív- és érrendszeri betegségek fő kiváltó okai. A napraforgó olajban és az olívaolajban 10-15% körül van ezeknek a zsíroknak az aránya, a sertés zsír esetén 40%, míg a kókuszzsírban 85% körül. Azaz a kókuszzsír a legkevésbé egészséges ezek közül.
  2. A zsírok és olajok tartalmaznak még egészséges Omega-3 és Omega-6 zsírokat is. Ezekből nagyjából ötször annyi van a sertés zsírban és az olívaolajban, mint a kókuszzsírban. De még a napraforgó olaj is nagyjából kétszer annyit tartalmaz belőlük.
  3. E és K vitaminok: a sertészsírban és a kókuszzsírban csak nyomokban találhatóak meg, míg a napraforgó olaj és az olívaolaj jelentősebb vitamintartalommal bír.

A kókuszolaj védelmében azt azért meg kell jegyezni, hogy magas a laurinsav tartalma. Mire jó a laurinsav? Kutatások igazolták, hogy a kókuszzsír szájöblítőként használva a benne lévő laurinsavnak köszönhetően jelentősen csökkenti a lepedék képződést a fogakon és a fogínygyulladás kialakulásának esélyét is.

Mi leszavaztuk a kókuszzsírt a konyhában. Fogápolás tekintetében pedig inkább a fogkrémes polcokat nézegetjük...

Kapcsolódó Eccerű receptek: 
Kapcsolódó írások: